ARCUL DE TRIUMF - În vizită

ARCUL DE TRIUMF - Mai 2009


E o zi frumoasă de primăvară, iar caprifoiul din parcul Herăstrău umple aerul cu un miros dulce, fin parfumat. Aleile abundă de copii ce zburdă voioşi şi de părinţi care nu pot ţine pasul cu ei. Râsul cristalin al unei fetiţe ce joacă şotron, în uralele bunicii cu o vată de zahăr roz în mână, completează atmosfera generală. Acum însă îmi plouă în gură, musai să mă bucur şi eu de acest deliciu al copilăriei, şi repede! Rândul e lung, iar pofta din ce în ce mai mare. Să iau una? Nu, două! Nu, trei! Prichindelul din faţa mea îmi arată însă ce înseamnă să joci în liga mare, cuprinde în braţe nu mai puţin de opt! Asta nu poate să rămână aşa, nu nu, astfel că, atunci când sunt întrebat câte doresc, răspund hotărât: "zece!". Omul începe treaba, dar iubita mă trage discret de mână şi iată-mă reformulând, cu jumătate de gură: "două acum, iar celelalte opt data viitoare".

Grădina japoneză ne întâmpină, ca de fiecare dată, bucuroasă de vizită. Iarba moale, cireşii înfloriţi, cerul senin, iar eu în braţele ei, ce pot cere mai mult? Parcul Kiseleff e următorul pe listă în drumul spre casă, astfel că trecem pe lângă Arcul de Triumf. Pfoai, ce de-a lume, ce se întâmplă aici? Ne dumirim repede, este deschis vizitatorilor. În doi timpi şi trei mişcări suntem pe terasă, de unde admirăm frumoasa panoramă a micului Paris.





Muzeul din interior este compus din patru expoziţii permanente: "Marea unire de la 1918"




Continuăm să răsfoim filele istoriei.


"Marele război al reîntregirii neamului"







"Arcul de Triumf în imagini"



"Heraldica marilor familii boiereşti"





Deşi neaşteptată, a fost o experienţă foarte interesantă şi plăcută.


  FOTO: Nokia E71
VIDEO: Vedere

Comments

Popular Posts